koskorcuk

Universiade 2011 için Erzurum’da 4 Gün

In erzurum2011, universiade2011 on Şubat 5, 2011 at 10:00 pm

Televizyondan izleyip çok etkilendiğim açılış töreni sonrasında 30 Ocak Pazar sabahı Erzurum’a vardım. Odama yerleşip çıkmam kısa sürdü.

Short Track

Short Track

İlk kez kış oyunları izleyecek olmanın heyecanı vardı. Fakat hava çok soğuk olduğu için heyecanım ayaklarım ile beraber dondu. Oysa gelirken iyi hazırlanmıştım, son derece iyi kış kıyafetlerim ve termal çoraplar ile termal iç giyimlerim vardı. Odaya girip çanta açmak yerine çantamı fırlatıp hemen oyunları izlemeye gidince durum olumsuz yönde gelişti.

Buz Hokeyi

Buz Hokeyi

Erzurum’a daha önce Fenerbahçemizin futbol maçı için gitmiştim. Çok seneler oldu. İki ya da üç kez ise trenle geçtim. Şehri ilk kez yakından gördüm demem en doğru olanı. Üniversite kampüsüne bayıldım. Şehri pek fazla beğenmedim. Kış olması etkili bu beğenmeme işinde! Oyunlar için inşa edilmiş tesislere hayran kaldım. Daha önce kış sporu izlemedim ama yine de görkemli tesisler olduğunu kolayca anlıyor insan. Ülkemizde yapılan 4 uluslararası organizasyonda daha önceden görev aldığım için bu organizasyonu öncelikle o açıdan gözlemledim. 11 branştan 8 ini yerinde izledim.

Curling

Curling

Ulaşım konusunda ciddi sıkıntılar yaşadık. Yemekler ve konaklama ise oldukça güzeldi. Gönüllüler organizasyonu çoklukla başarısızdı. İnsanlar ya doğru dürüst yabancı dil bilmiyor ya da organizasyon şemasına ve şehire hakim değiller. Organizasyon için kullanılan ulaşım vasıtaları yetersiz ve başarısız. Sosyal hayat ve oyuncuların güvenliği konusu ortalamanın oldukça altında.

Kayakla Atlama

Kayakla Atlama

Kesin olan tesislerin çok güzel olduğu gerçeği… Organizasyon hatırı sayılır aksaklıklarla yürüyor. Şehirde ciddi bir elektrik sorunu var. Kardeşim kışın ortası ve orası doğu anadolu bölgesi, ne bekliyordun?! diyenler haklı. Şehir Erzurum olsa ve oraya doğunun başkenti desek bile yetmiyor, lafla peynir gemisi yürümüyor. Öyle meydanlara, ekranlara çıkıp külhanbeyi gibi bağırıp “biz yaptık oldu” demekle hiç olmuyor. Bina yapıyoruz güzel ama gerisi son derece başarısız. Memnun kalanlara değil memnuniyetsizliği çok açık ortada olanlara bakacaksın. Dersler çıkaracaksın. Sonuçta o tesisler bir seferlik yapılmadı ve orada ciddi bir gelecek yatıyor. Umarım ki bir gün o tesislerden bizim sporcu evlatlarımız yetişir. Ülkemizde ve başka ülkelerde yapılan büyük organizasyonlarda madalyalar kazanırlar. Eğer bu temenniler gerçekleşirse Erzurum2011 Üniversiteler Kış Oyunlarının gelecekteki tek getirisi bu olur.

Artistik Paten

Artistik Paten

Giderken bir heyecanım vardı soğuk hava aldı götürdü. Dönüş ise yıllar sonra ilk kez heyecanlıydı. Vasat bir organizasyona ait hayal kırıklığım olsa bile İstanbul’a dönmenin tatlı heyecanı vardı. Erzurumlulara fazla lafım yok! Lafım bu işi açılış kapanıştaki görsellik ve binaların haşmetinden ibaret sanan ahmaklara. Yaptınız ama olmadı. Vasat bile olmadı. Ne turist, ne reklam, ne kazanç, ne tanıtım… Hiç bir hedef tutmadı. Bu kafa ile tutmazda..!

Bir Cevap Yazın

